1397/4/8 جمعه

راهنمای استفاده از خدمات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد

مقدمه

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در راستای اهداف آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان، به ارائه خدمات می پردازد. این خدمات شامل خدمات مرجع و امانت، اطلاع رسانی و مشاوره پژوهشی می باشد که به دانشجویان، اعضای هیأت علمی، پرسنل و پژهشگران ارائه می شود.

 

استفاده از منابع چاپی

1.     استفاده با راهنمای کتابخانه: دانشجویان و سایر مراجعین محترم می‌توانند با استفاده از راهنماهای درج شده بر دیوار و قفسه‌های کتاب به محل منابع مورد نیاز راهنمایی ‌شوند.

 

2.     پرسش از کتابدار: چنانچه دانشجوی جدیدالورود هستید و یا به راحتی منابع مورد نیاز خود را نمی یابید حتماً از کتابداران بخش مرجع و امانت راهنمایی و کمک بگیرید. شایان ذکر است با انجام مصاحبه مرجع موفق امکان دسترسی به منابع دقیق تر ایجاد می شود.

3.      استفاده از OPAC: با استفاده از پایانه های جستجو می تواند به جستجوی منابع مورد نیاز در برنامه کتابخانه بپردازید. دسترسی این بخش به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است و از طریق وب سایت با کلیک بر گزینه فهرست آنلاین کتابخانه های دانشکده علوم پزشکی آبادان این امکان فراهم شده است. در این بخش فرد با انتخاب کلیدواژه، نوع مدرک و سال نشر به لیست منابع و اطلاعات آنها دسترسی پیدا می کند.

 

استفاده از منابع الکترونیکی

  1. برای دسترسی به منابع الکترونیک، وارد پورتال دانشکده به آدرس Abadanums.ac.ir وارد شوید و سپس به بخش منابع الکترونیک فعال وارد شده و بر روی لوگو منبع مورد نظر کلیک کنید.
  2. Diglib.abadanums.ac.ir را وارد کنید و صفحه منابع الکترونیکی را مشاهده می کنید. در این پورتال راهنمای منابع الکترونیکی نیز قایل مشاهده است.

شایان ذکر است کلیه منابع موجود از طریق کنسرسیوم وزارت مورد اشتراک قرار دارند.

جهت استفاده بهتر از منابع از راهنماهای موجود و راهنمایی کتابداران می توانید بهره مند گردید.

 

 

انجام مشاوره پژوهشی

دانشجویان و پژوهشگران محترم می توانند به کتابدار پژوهشی مراجعه نمایند و سؤالات خود در زمینه تدوین پروپوزال، روش تحقیق، جستجو در پایگاه های اطلاعاتی و ... مطرح کنند.

استفاده از منابع چاپی رایگان و یا مبادله

در راستای اشتراک منابع چاپی رایگان، برخی از منابع وجینی و یا اهدایی در محل سالن اصلی به نمایش درآمده است که هر دانشجو می تواند از آنها استفاده نماید. از طرفی چنانچه دانشجو منابعی دارد که قصد استفاده عمومی و یا اهدا دارد می تواند در این قفسه قرار دهد. 

 

دانلود راهنما به صورت فایل PDF

تعداد بازديد اين صفحه: 992
تعداد بازديد کنندگان سايت: 107155730 تعداد بازديد زيرپورتال: 518379 اين زيرپورتال امروز: 116 سایت در امروز: 8247 اين صفحه امروز: 1