كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1398/6/27 چهارشنبه
کلنگ خانه بهداشت نهر ابتر به زمین زده شد
کلنگ ساخت خانه بهداشت نهر ابتر از توابع اروند کنار با حضور حجت‌الاسلام مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان به زمین زده شد.

.

کلنگ ساخت خانه بهداشت نهر ابتر از توابع اروند کنار با حضور حجت‌الاسلام مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان در آیین کلنگ‌زنی ساخت این خانه بهداشت، حجت‌الاسلام مهدوی پور در گفتگو با خبرنگار وب‌‍دا در آبادان اظهار داشت: با توجه به حادثه سیل اخیر، شیعیان هندوستان علاوه بر ابراز همدردی با هموطنانمان ما، به خاطر عشقی که به ایران و مقام معظم رهبری دارند و همینطور تاثیری که از انقلاب اسلامی گرفته‌اند به صورت خودجوش و با خلوص نیت مبالغی را برای کمک به سیل‌زدگان کشورمان جمع آوری کردند.

وی اضافه کرد: این خانه بهداشت و 2مرکز بهداشت دیگر در استان خوزستان با مقداری از همین مبلغ جمع‌آوری شده ساخته خواهند شد و 150 خانه و 2مدرسه در مناطق دیگر از جمله شهر سیل‌زده پلدختر نیز از همین مبلغ ساخته می‌شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان بیان کرد: این همبستگی میان 2کشور و ملت ایران و هندوستان برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این آیین گفت: خانه بهداشت نهر ابتر در حادثه سیل اخیر آسیب جدی دید.

وی اضافه کرد: در حادثه سیل که باید آن را سیل همدلی نامید تمامی مردم کشور کنار حادثه‌دیدگان بودند و بسیار جای خوشبختی و دلگرمی است که امروز شاهد آن هستیم که شیعیان هندوستان نیز به یاری مسلمانان هم کیشان خود آمده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در این خانه بهداشت محل سکونت بهورز نیز تعبیه خواهد شد افزود: با راه‌اندازی این خانه بهداشت خدمات بهتری به مردم این منطقه ارائه خواهد شد و پزشک نیز چند روز در هفته در این منطقه بیماران را معاینه خواهد کرد.

وی هزینه تجهیز و ساخت خانه بهداشت نهر ابتر را حدود ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرد.

در این آیین دکتر غنیان، معاون مجمع خیرین سلامت کشور، دکتر موصلی، مدیرکل کمیته امداد خمینی استان خوزستان، حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان، دکتر موسوی، فرماندار آبادان و فرمانده سپاه آبادان هم حضور داشتند.

خانه بهداشت نهر ابتر با زیربنای 163 متر مربع حدود ۵۰۰ نفر در این منطقه را پوشش بهداشتی خواهد داد.


نسخه قابل چاپ
بیشتر